Obraz1

200 KM w kombi w leasing – Skoda Octavia RS (LPG vs Diesel)

Udało nam się znaleźć dwa bliźniacze samochody – dwie Skody Octavie RS, które można wziąć w leasing operacyjny. Jedna z nich dysponuje mocą 170 KM i jest napędzana olejem napędowym, druga ma aż 200 KM i poprzedni właściciel wyposażył ją w instalację LPG, która znacznie obniża koszty utrzymania 2 litrowej jednostki benzynowej.

Cechą, która łączy obydwa egzemplarze jest cena (49 900 zł), która naturalnie wpływa też na odliczenia podatkowe płynące z wzięcia takiego samochodu w leasing operacyjny. Przy leasingu egzemplarza z rocznika 2009-2010 większość firm leasingowych zażąda od nas wkładu własnego na poziomie minimalnym wynoszącym 15%. Najkorzystniejszy z punktu widzenia kosztu leasingu oraz tarczy podatkowej wydaje się być leasing na okres 3 lat. Zgodnie z analizami serwisu Leasing-Auto.pl przy założonych parametrach leasingu, średni rynkowy koszt leasingu wynosi około 113%.

Wysokość tarczy podatkowej sprawdziliśmy przy pomocy kalkulatora Leasing-Auto.pl. Odliczenia podatkowe wyniosą aż 14 473 zł, z czego 1 921 zł będziemy mogli odliczyć już po zapłacie opłaty wstępnej (7 485 zł/15%). Kolejne raty leasingowe wyniosą ok. 1 383 zł brutto, z czego odliczymy 129 zł VAT oraz 226 zł PIT.

Szczegóły jak zawsze możecie sprawdzić w kalkulatorze Leasing-Auto.pl

Kalkulator leasingowy

 

Diesel

AUTO WALASEK z Mińska Mazowieckiego oferuje pojazd SKODA OCTAVIA RS z 2010 roku  z silnikiem 2.0 TDI o mocy 170KM z przebiegiem  186 000 km. za cenę 49 900 zł brutto.

Z danych znalezionych na forach internetowych wynika, że spalanie deklarowane przez producenta (5,7l/100km) jest znacznie zaniżone i realnie wynosi około 6,5-7 l/100km.
Przy obecnych cenach oleju napędowego koszt przejechania 100 km wynosi ok. 29 zł.

Link do ogłoszenia

LPG

ABART Salon Samochodów Używanych z Warszawy oferuje pojazd SKODA OCTAVIA RS z 2009 roku  z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 200KM z przebiegiem  131 000 km, za cenę 49 900 zł brutto. Samochód wyróżnia piękna skórzana tapicerka oraz legendarna już automatyczna skrzynia biegów DSG, która zapewnia wspaniały komfort jazdy i błyskawiczną zmianę przełożeń.
Poprzedni właściciel zamontował w nim instalację LPG renomowanej firmy Landi Renzo.
Instalacja praktycznie nie ogranicza osiągów tego dość szybkiego samochodu, musimy jednak liczyć się ze zużyciem LPG na poziomie wyższym o 20% od spalania przy jeździe na benzynie. Przy aktualnych cenach LPG i jego zużyciu na poziomie 10 l/100km, koszt przejechania 100km wyniesie około 20 zł.

Link do ogłoszenia

Postaraliśmy się zestawić podstawowe parametry tych aut w poniższej tabeli.

Porównanie Octavia RS LPG vs Diesel

Samo porównanie parametrów jasno wskazuje na przewagę wersji LPG, ze względu na wyższą moc, lepszą skrzynię biegów (DSG) oraz niższy koszt przejechania 100 km, jednak dane techniczne i oszczędności to nie wszystko. Liczą się przede wszystkim odczucia z jazdy oraz ryzyko ewentualnych awarii.

Którą wersję wybralibyście dla siebie?

Diesel
1 Vote
LPG
9 Vote